.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واكنش اصلاح طلبان و اصولگرایان از فراکسیون اعتدالگرایان شمال
اعلام برنامه تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم از سوی مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) واکنشهایی را بین فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به همراه ...

 اعلام برنامه تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم از سوی مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) واکنشهایی را بین فعالان سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا به همراه داشت.
یک عضو كميسسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي گفت: تشكيل فراكسيون دانشجويي در مجلس هشتم كه از سوي برخي فعالان سياسي مطرح شده امري ضروري است اما بدون سياسي بازي.
\"جواد آرين منش\"، نماینده اصولگرای مشهد و کلات با بيان اين مطلب و با اشاره به اينكه به طور حتم تشكيل هر فراكسيوني يك بعد سياسي نيز خواهد داشت، تصريح كرد: برخي از فراكسيون ها بعد سياسي آنها بر ساير ابعاد آن غلبه مي كند كه نمونه آن را در مجلس ششم ديديم.
وي افزود: با توجه به اينكه ايجاد فراكسيون براي تصويب قوانين و راه حل مشكلات بسيار لازم و ضروريست و با توجه به زياد بودن قشر دانشجوي كشور امري ضروري به نظر مي رسد، اما آنچه كه مهم است عملكرد مفيد و قابل قبول از اين فراكسيون هاست كه تجربه مجلس ششم خلاف آن را ثابت كرد.
یکی دیگر از اعضای فراكسيون اكثريت مجلس نیز خواستار هوشياري دانشجويان با توجه به نزديك شدن به انتخابات شد.
\"سيد محسن يحيوي\" با اشاره به طرح ايجاد فراكسيون دانشجويي در مجلس هشتم از سوي برخي از فعالان سياسي تصريح كرد: اگر حقيقتاً عملكرد چنين فراكسيوني بررسي مشكلات دانشجويان و طرح مسائل آن ها و آگاهي دادن باشد مفيد خواهد بود. وي با اشاره به هوشياري دانشجويان تصريح كرد: استفاده ابزاري و سوء استفاده در آستانه انتخابات از دانشجويان برابر خواهد شد و دانشجويان در اين زمينه هوشياري خود را حفظ كنند تا اسير باند بازي افراد قرار نگيرند.
يحيوي با اشاره به اينكه عملكرد جنبش دانشجويي در مجلس ششم چندان مفيد نبوده تاكيد كرد: ايجاد هر فراكسيوني احتياج به برنامه ريزي و اهداف دارد كه متاسفانه در دوره هاي گذشته موفقيت آميز نبوده است. \"علی زادسر\"، نماینده مردم جیرفت نیز گفت: متاسفانه احزاب و گروهها در كشور ما چند ماه مانده به انتخابات به ياد دانشجويان، مردم و مشكلات اجتماعي افتاده و فرياد سر مي
دهند و بعد از به قدرت رسيدن همه چيز فراموش مي شود. عضو فراكسيون اكثريت مجلس اين سخنان را به نوعي سوءاستفاده از نام دانشجو دانست و تاكيد كرد: از اين به بعد و با توجه به نزديك شدن به انتخابات شاهد اين گونه اظهار نظرها خواهيم بود.
\"مرادعلی منصوری\"، نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از طرح برنامه تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم توسط مجمع اعتدالگرایان شمال استقبال کرد.
وی در گفت و و گو با دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال گفت: با کلیت این طرح کاملا موافقم چراکه تشکیل این فراکسیون می تواند زمینه را برای فعالیت بیشتر دانشجویان و فارغ التحصیلان فراهم کند. وی افزود: آنچه که در طرح این برنامه مهم است جهت دهی فراکسیون می باشد، اگر این فراکسیون در اختیار کسانی قرار گیرد که بخواهند بهره برداریهای سیاسی مانند گذشته از دانشجویان داشته باشند بدیهی است که اتفاقات گذشته دوباره تکرار می شوند.
به گفته وی، فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان باید زمینه را برای اظهار نظر دانشجویان و فارغ التحصیلان در چارچوب موازین اسلامی فراهم کند، بهترین شکل ممکن هم این است که ترکیبی از نیروهای سیاسی در ساماندهی و جهت دهی این فراکسیون نقش داشته باشند. به گفته نماینده مردم آزادشهر، رامیان و فندرسک افرادی که دارای تحصیلات عالی و تجربه بالا هستند باید احساس مسئولیت کرده و دانشجویان و فارغ التحصیلان را به عنوان فرزندان خود بپذیرند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند. منصوری تاکید کرد: مخالفت با تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان ظلم به طبقه روشنفکر و نخبه جامعه است، زیرا آینده کشور در دستان آنها قرار می گیرد بنابراین باید سهم قابل توجهی در معادلات سیاسی و اجتماعی جامعه داشته باشند.
دبیرکل جامعه انجمنهای اسلامی اصناف و بازار با اشاره به برنامه مجمع اعتدالگرایان شمال مبنی بر تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم گفت: تشکیل این فراکسیون در چارچوب نظام و با هدف پیگیری مطالبات قانونی این قشر ضروری است و نمایندگان مجلس هشتم باید نسبت به تشکیل این فراکسیون اقدام کنند. \"احمد کریمی اصفهانی\" در دیدار دبیرکل اعتدالگرایان شمال افزود: چنانچه این فراکسیون در خط فکری امام و رهبری حرکت و مطالبات دانشجویان را براساس واقعیتها برای آنها تبیین و پیگیری کند پیشنهاد خوبی است و می تواند خدمت بزرگی به نظام، دانشجویان و فارغ التحصیلان بکند.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به برنامه تشکیل فراکسیون دانشجویان و فارغ التحصیلان در مجلس هشتم از سوی مجمع اعتدالگرایان گفت: تشکیل این فراکسیون ایده خوبی است، اما قبل از آن باید حمایت سایر تشکلهای دانشجویی و فارغ التحصیلی را جذب کنید و با حمایت آنها تعدادی نماینده به مجلس بفرستید تا بتوانید این فراکسیون را راه اندازی کنید. \"محمدرضا خباز\" در گفت و گو با دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) افزود: اصل پیشنهاد قابل قبول است به شرط اینکه عجله نکنید و گامهای خود را سنجیده و محکم بردارید.
وی با ابراز خرسندی از تشکیل مجمع اعتدالگرایان شمال در شرایط فعلی کشور خاطرنشان کرد: کسانی که به گونه ای احساس مسئولیت می کنند باید به این مجموعه کنند و تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهند. به گفته وی، چه بخواهیم و چه نخواهیم دست طبیعت مسئولین فعلی اجرایی را کنار می گذارد و نسل جوان باید عهده دار مسئولیتها در کشور شوند. خباز تصریح کرد: سن شخصیتهای اول انقلاب بیش از 70 سال است و شخصیتهای میانه نیز بیش از 50 سال سن دارند بنابراین باید به تدریج آماده شد تا این مسئولیتها در اختیار نسل سوم انقلاب قرار گیرد. پیش از این نیز احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نقش موثر دانشجویان در رشد و توسعه کشور، تشکیل فراکسیون دانشجویان در مجلس هشتم را با هدف پیگیری مطالبات آنها ضروری دانسته بود.
دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال (دانشجویان و فارغ التحصیلان گلستان، مازندران و گیلان) در این رابطه گفت: هدف مجمع از طرح چنین برنامه ای اصلا سیاسی و انتخاباتی نیست، بلکه کاملا خیزخواهانه می باشد. \"ابوذر پورادیب\" افزود: مجمع اعتدالگرایان شمال پیش از این، اهداف خود را از طرح چنین شعاری بیان کرده و گفته بود که اهداف آن پیگیری مطالبات قانونی و اتخاذ رویکرد علمی در تصویب قوانین است، بنابراین داشتن چنین اهدافی نمی تواند سیاسی باشد. وی با اشاره به بهره برداریهای سیاسی برخی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم از دانشجویان خاطرنشان کرد: اکنون جنبش دانشجویی پی به اشتباهات گذشته خود در همراهی محض با تندروها برده که این مورد در مصاحبه های اخیر مسئولان دفتر تحکیم وحدت به خوبی آشکار است. به گفته وی، به دلیل اشتباهی که برخی از تشکلهای دانشجویی در گذشته داشته اند ضرورتی ندارد که سایر دانشجویان قربانی آن عملکردها شوند و از بیان برنامه و شعار برای تحرک بیشتر در این جنبش و نقش آفرینی بیشتر در روند توسعه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور محروم شوند. این فعال دانشجویی شمال کشور تاکید کرد: اعضای مجمع در تهیه لیست انتخاباتی خود نهایت دقت را خواهند کرد تا مبادا افرادی در این لیست قرار گیرند که نگاهی صرفا سیاسی به جنبش دانشجویی و تحریک احساسات پاک دانشجویان را دارند.
به گفته پورادیب، رویکرد هر فراکسیونی در مجلس به بانیان و گردانندگان آن بستگی دارد، اگر این افراد رویکرد منفی به هر جریانی داشته باشند نتیجه همان خواهد شد که در مجلس ششم اتفاق افتاد، اما اگر این رویکرد مثبت و با نیت خیر و با جدیت و پشتکار همراه باشد جایی برای بدخواهان باقی نمی ماند.
دبیرکل مجمع اعتدالگرایان شمال با تقدیر از نگرانی نمایندگان مجلس نسبت به آینده جنبش دانشجویی، از گروهها و فعالان سیاسی خواست تا رویکرد واقعبینامه نسبت به این برنامه داشته باشند و و از نگرانی محض نسبت به گذشته بیرون آیند. پورادیب اضافه کرد: با توجه به تجربه تلخ گذشته، جنبش دانشجویی اکنون به خود آمده و با اعتراف به گذشته هوشیارانه دست به انتخاب می زند، بر همین اساس است که شعار تشکیل فراکسیون دانشجویی در مجلس هشتم اینبار از سوی یک تشکل دانشجویی مطرح شده و پای هیچ حزب و گروهی در میان نیست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.565 seconds.